Kopi O & Ubi Rebus..

Tuesday, September 21, 2010

October 2009, Nurnberg-Germany

Sedang aku lunch dengan team member yang sama2 bekerja di sini, tiba-tiba sekumpulan pekerja laen berbangsa Eropah yang sedang asyik berbual meluru ke arah dinding cermin yang menampakkan keadaan di luar bangunan... Mereka kelihatan seronok yang amat sangat bercampur perasaan keliru, musykil, dan agak berkerut kehairanan bila melihat salji turun secara tiba-tiba.

Aku dgn team member laen lagi la seronok.. tapi kitorang control nak sorok perasaan asia kat bangsa eropah nie, asyik rasa hujan jer kat M'sia, sebulan kat sini, merasa jugak tgk salji... tapi yang kami musykil kenapa diorang yang dah lama kat sini macam tak pernah tengok salji jer gayanya. Aku bertambah musykil bila kawan2 aku yang laen pulak nampak 'cool' walaupun tak pernah tgk saji sebelum nie..

Petang tu selepas meeting dengan project team, aku dgn geng jahat sempat singgah minum kat satu coffe shop di Hobbahnhouf, kitorang lepak kat luar bawah canopy. Aku order hot chocolate dengan milk bun.. bagak, taufique dgn saiful makan donut... sambil minum coklat panas tu, aku pun menyalakan rokok, layan stim tgh sejuk sbb salji turun dari tgh hari lagi. Kalau kat Kg. Pasir ni, dah tentu2 stim layan ubi rebus cicah kelapa campur gula dgn kopi o panas.

Aku tgk waitress mat saleh ni selamba jer dgn skirt pendek keluar masuk coffe shop tu melayan tetamu di bawah canopy. Terpikir jugak aku, tak sejuk ke budak MILF nie??? Bila tiba nak bayar, dia dtg menghulurkan bil. Aku terkesima bila dia dgn selamba menggosok2 pehanya yang putih melepak tu. Nak menahan sejuk gamaknya.. bagak dgn selamba bertanya, ..

Ich fühle mich kalt?? dalam loghat Kampung Ladang Tebu..

yang membawa maksud, 'tak sejuk ker'?? MILF ni pon jawab,

'.. Es ist sicherlich mein kühles, aber nicht bereit, wie dem Wetter, weil der Schnee nicht in die umstrittene Oktober ..'

(dah tentu la sejuk, tapi tak sedia dengan cuaca begini, sebab salji tak pernah turun di Nurnberg bulan October..)

Sekali lagi aku terkesima denga peha MILF ni bila dia gosok2 peha dia betul2 sebelah aku.. lebih terkesima lagi, jawapan MILF ni sedikit sebanyak jugak menjawab kekeliruan dan persoalan kenapa kumpulan eropah tadi begitu teruja bila melihat salji mula2 turun tgh hari tadi..

0 comments: